Загрози для портів Одеси зростають: Україна має подбати про дієздатність дунайського експортного напрямку

На черговій онлайн-зустрічі у форматі Quint представники США та ЄС наголосили на важливості забезпечення стабільного функціонування дунайського експортного напрямку на тлі зростання загроз для портів Одеси.
Про це повідомив генеральний директор Українського Дунайського пароплавства (УДП) Дмитро Москаленко.
За словами міжнародних партнерів, хоча потужності порту Констанца є значними (до 5 млн тонн на місяць), різниця у вартості логістики між Одесою та Констанцою становить 10-15 доларів США за тонну, що впливає на економічну доцільність експортних операцій.
План дій щодо Дунаю значною мірою реалізований: підвищено потужності перевантаження, спрощено адміністративні процедури та покращено координацію на кордонах. Однак, із початку 2024 року ситуація на транспортному коридорі «Дунай-Констанца» погіршилася через нестачу транспортних засобів та персоналу, що негативно впливає на обсяги перевезень.
Міжнародні партнери пропонують такі рішення:
- Забезпечити стабільний мінімальний транспортний потік на Дунаї.
- Вирівняти ціновий баланс між портами Одеси та Дунаю шляхом розробки недискримінаційного тарифу на залізничні перевезення.
Представники Європейської Комісії та команда помічника держсекретаря США Джеймса О'Браєна повністю підтримують ці пропозиції, що збігаються з позицією керівництва УДП.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром