УДП разом з судноплавними компаніями закликає ЄС допомогти в подоланні кризи на Дунаї
Українське Дунайське пароплавство (УДП) разом з іншими дунайськими судноплавними компаніями звернулося до Євросоюзу з проханням про підтримку через глибоку кризу, що охопила річкову логістику.
Про це заявив гендиректор пароплавства Дмитро Москаленко.
Минулого тижня в Румунії пройшла 66-та Конференція директорів дунайських пароплавств, на якій обговорювали шляхи виходу з важкої ситуації. Серед учасників заходу були румунські TTS і NAVROM, болгарське BRP, сербське JRB AD, австрійське DDSG-MAHART та інші.
Основним питанням стало падіння обсягів перевезень та зниження фрахтових ставок, через що найбільші судноплавні компанії працюють зі збитками. Фінансові резерви 2022-2023 років вичерпані, і ситуація погіршується ще більше, ніж під час світової фінансової кризи 2008 року.
Головні проблеми:
- Деградація промислового кластера на Дунаї. Високі ціни на енергоносії, екологічні вимоги та зниження попиту руйнують металургійні підприємства, що негативно впливає на обсяги перевезень.
- Зміна логістичних ланцюгів. Порт Констанца, раніше ключовий для річкових перевезень, тепер використовує залізницю для доставки вантажів до інших портів ЄС. Через це дунайський флот втрачає замовлення, а 95% контейнерів перевозяться залізницею.
Реакція компаній: Компанії змушені заморожувати інвестиційні проєкти та скорочувати витрати. Румунські судноплавні оператори призупинили будівництво нових барж, а словацькі компанії зупинили модернізацію флоту. Українське Дунайське пароплавство також розглядає можливість скорочення штату для зниження витрат.
Необхідність підтримки від ЄС: Без активної підтримки з боку Євросоюзу дунайська річкова логістика може не подолати кризу. Річкові перевезення є більш екологічними і менш шкідливими для інфраструктури, ніж автомобільні, тому учасники конференції закликають ЄС стимулювати розвиток саме річкового транспорту.
За підсумками зустрічі судноплавні компанії, включаючи УДП, домовилися спільно розробити пропозиції до влади ЄС з метою збереження та підтримки річкової логістики на Дунаї.